National Enquirer

National Enquirer cover.jpg
Du skal dreje det for at vinde det
Halvt
Ikon media.svg
Stop presserne!
Vi vil have billeder
af Spider-Man!
  • Journalistik
  • Aviser
  • Alle artikler
Ekstra! Ekstra!
  • WIGO World
Jeg tror, ​​der er en meget stærk chance for, at David Pecker kan ende gør tid . Det ligner mindre og mindre gul journalistik og mere organiseret kriminalitet .
—Jerry George, tidligere National Enquirer-kontorchef

Det National Enquirer er en amerikansk ugentlig tabloid , sælges hovedsagelig i supermarkedskasser og aviskiosker. Desværre har den også en onlineversion og en abonnementstjeneste.


Indhold

Historie

Dens rødder var iNew York Evening Enquirer, en almindelig avis grundlagt i 1926 af William Griffin, en protegé af William Randolph Hearst. DetAftenforespørgervar i det væsentlige en dumpingplads for Hearsts mindre vellykkede ideer, der aldrig slog rod i hans flagskibsaviser, og som et resultat havde den en ret lille cirkulation. I 1930'erne og begyndelsen af ​​1940'erne blev papiret et redskab til Griffins isolationist følelser og støtte til fascist regimer af Tyskland og Italien . Som et resultat var han en af ​​tredive mennesker, der uden held anklagedes for opstandelse i en afskåret retssag fra 1944 for overtrædelse af alienregistreringsloven af ​​1940 (alias Smith Act) ved redaktionelisering mod amerikansk involvering i anden Verdenskrig .

I 1952 var oplag faldet til 17.000 eksemplarer om ugen. Det kæmpende papir blev købt ud det år af Generoso Pope, Jr., søn af grundlæggeren af ​​New Yorks vigtigste italiensksprogede avis,Fremskridtet. Pave ændrede papirets navn tilNational Enquirerog gjorde det til en tabloid, der primært fokuserede på berømtheds sladder og blodige kriminelle historier, en idé, som han hævdede at have fået ved at se folks reaktioner på bilulykker. Påstande om Mafia bånd har længe cirkuleret omkring pavens tid, der kørerForespørgsel. Avisen diskuterede aldrig mobben på sine sider, og det er blevet påstået, men aldrig bevist, at Mafia-chef Frank Costello forsynede Pave med pengene til at købeForespørgseltil gengæld for at love at opføre lotterinumre og undlade at dække dem.


DetForespørgseldroppede uroen i slutningen af ​​1960'erne i et vellykket forsøg på at blive båret på supermarkedskassestande og banebrydende for en ny distributionsmetode i processen. For at kompensere tilføjede den sensationelle historier om synske , astrologi , diæt woo , UFO'er og relaterede emner. Pave flyttede også papiret til byen Lantana, Florida i 1971, hvor han og den fra da til sin død i 1988Forespørgselsponsoreret verdens største jul træ hvert år. I 1979 blev denForespørgermoderselskabet lancerede Ugentlige verdensnyheder til pseudovidenskab og woo og ændredeForespørgerfokus til hovedsagelig sladder om berømtheder.

Enquirer blev tvunget til at overholde bedre standarder, da komikeren Carol Burnett sagsøgte dem over en artikel, der beskyldte hende for flamboyant og beruset opførsel.

Den nuværende udgiver afForespørgseler American Media Inc. (AMI), som også ejer adskillige andre sladderblade somSol, detStjerne, detNational eksaminator, ogGlobus. David J. Pecker , formand og administrerende direktør for AMI, er en langvarig personlig ven af Donald Trump , som meget påvirkede, hvordanForespørgseldækkede ham under sin præsidentkampagne og senere formandskab; se nedenfor for mere om det.



Den 18. april 2019 solgte AMI National Enquirer sammen med The Globe og National Examiner til Hudson-gruppen for $ 100 millioner. Skønt aftalen i øjeblikket er forsinket.


Pålidelighed

DetNational Enquirerer Ikke en pålidelig kilde , dvs. det er falske nyheder medmindre en utilsigtet sandhed glider ind og da. Husk dette, når du løber over nogen, der citererForespørgselsom en kilde, som Mary Stewart Relfe , Stanley Burroughs og Conservapedia har.

Woo

DetNational Enquirervar berygtet for sin annoncer gennem årene, hvilket for nogle var papirets hovedattraktion. Disse omfattede annoncer, der solgte 'Space Brothers' medaljer, hvilket angiveligt ville forårsage rumvæsener at plukke bæreren af jorden i deres UFO'er i tilfælde af atomkrig ; en postordre evangelist kalder sig 'Rev. Dr. John, der ville bede kraftigt bønner for dig at være velsignet med en ny bil eller bundter af penge vises magisk i posten, hvis du sendte ham en lille donation ; hætteglas med magisk vand fra et sted, hvor Jomfru Maria var blevet set og sindssyg selvhjælp bøger som Scott ReedsMiraklet af psyko-kommandostyrke, hvor du kunne lære at hypnotisere elskere og træk dem til dig med dit magiske blik .


Valget i 2016

DetNational Enquirerikke kunkan lideTrump, men detkenderTrump vinder. Se Wikipedia artikel om National Enquirer § Ted Cruz og Donald Trump .

Under valget i 2016 blev denNational Enquirervar overstået Donald Trump , til godkendelsespunktet. Dette var ikke bare en lykkelig ulykke med at finde en enmand lort falske nyhedsfabrik i Trump: nej, en af ​​administrerende direktører forForespørgermoderselskab ( American Media, Inc. ), David J. Pecker, er en personlig ven af ​​Trump.

DetForespørgseloffentliggjort falske historier om andre kandidater, fra Ted Cruz fars forbindelser med Lee Harvey Oswald til JFK-mord til endda Hillary Clintons forbindelser i Pizzagate . En ting deikke villeoffentliggøre, var imidlertid en historie fra tidligerePlayboymodel Karen McDougal om hendes affære med Trump; de betalte $ 150.000 for historien kun for at begrave den og tavse hende, en praksis kendt som 'fang og dræb'.

Ifølge tre separate kilder blev Trumps advokat / fixer / consigliere, Michael Cohen, sendt forudgående digitale kopier af alle historier og billeder relateret til Trumps præsidentkampagne i 2016 samt historier relateret til hans politiske modstandere. Den pro-Trump dominans afForespørgselunder valget såvel som fangst og drab af McDougal-historien var ekstremt værdifuld for kampagnen, til det punkt, at den fungerede som en ugentlig kampagne-mailer - men langt mere effektiv - som kampagnen ikke betalte for. Konsekvensen af ​​disse shenanigans er, at Cohen fik raid af sine advokatkontorer af FBI den 8. april 2018 under en kendelse, der blandt andet søgte alle hans optegnelser vedrørende AMI, Pecker og AMIs chefindholdsansvarlige Dylan Howard. Cohen erkender sig skyldig i otte tilfælde af banksvindel, skattesvindel og ulovlige kampagnebidrag i august 2018 og har frivilligt aftalt at tilbyde sit samarbejde med FBI.

Måske som et resultat af, at efterforskningen af ​​Trump begyndte at se påForespørgsel, har tabloid markant reduceret sin Trump-dækning kraftigt i de seneste måneder og sidst sat Trump på forsiden i maj 2018.


Pecker gjorde i det væsentlige Enquirer til 'en forskningsarm for Trump-kampagnen', og de dokumenter, hvorunder Cohen blev anklaget kriminelt, antyder, at Pecker og amerikanske medier var 'dybt og bevidst involveret i bestræbelserne på at hjælpe Trump-kampagnen', sandsynligvis krænkelse af lov om kampagnefinansiering. I august 2018 fik Pecker immunitet mod retsforfølgning og begyndte at samarbejde med føderale anklagere.

Dens 'politiske chefkommentator og korrespondent' har været Dick Morris siden 2013.

I september 2018 underskrev American Media Inc. en ikke-retsforfølgningsaftale med det amerikanske sydlige distrikt i New York til gengæld for at samarbejde med anklagere og for at indrømme at have foretaget en betaling på $ 150.000 for at forhindre McDougals krav fra at blive offentliggjort.

Afpresning

Vent, hvad?

I 2019 blev denNational Enquirerblev beskyldt for forsøg på 'afpresning og afpresning' af Jeff Bezos, ejer af Amazon og Washington Post Efter beskyldningen rapporterede journalisten Ronan Farrow også, atNational Enquirerhavde forsøgt at afpresse ham, medmindre han ophørte med efterforskningsrapportering om Enquirer og Trump. Bezos 'egen undersøgelse af Enquirer viste, at mange andre havde været ofre for sådanne afpresningsforsøg. Føderale anklagere gennemgår i øjeblikketNational Enquirer 's adfærd for kriminel aktivitet og for, om den overtrådte betingelserne i ikke-retsforfølgningsaftalen fra 2018.

Saudi Arabien

AMI er Saudi Arabien og Mohammad bin Salman 's (MBS) lickspittle og muligvis også deres ulovlige lobbyist . I 2018 offentliggjorde AMI 200.000 eksemplarer af et tykt, blankt magasin, der udråbte MBS og Saudi-Arabien til salg i USA til $ 13,99 pr. Pop uden reklamer . Hvis det viser sig at være sandt, at Saudi-Arabien enten instruerede eller betalte for offentliggørelsen, kunne AMI være skyldig i overtrædelse af loven om registrering af udenlandske agenter; mistænkeligt blev Saudi Arabien efter sigende vist en forhåndskopi tre uger før offentliggørelsen.