Fox News

F frustreret ELLER ld x enophobes
Du skal dreje det for at vinde det
Halvt
Ikon media.svg
Stop presserne!
Vi vil have billeder
af Spider-Man!
  • Journalistik
  • Aviser
  • Alle artikler
Ekstra! Ekstra!
  • WIGO World
Jeg oprettede et tv-netværk for folk fra 55 til døde. Ingen troede, det kunne gøres, men jeg gjorde det. Det er til fyre, der sidder på deres sofa med fjernbetjeningen hele dagen og natten.
- Roger vinger
20% præcis som sædvanlig, Morty.
- Rick Sanchez
For at være ærlig er dette show ofte kritisk for Fox. Men kun fordi de er forfærdelige.
—Jon Stewart, der beskriver forholdet mellem Fox News og The Daily Show
Dagens Fox prime-time lineup prædiker paranoia , angribe processer og institutioner, der er vitale for vores republik og udfordrende lovregel .
—Ralph Peters, pensioneret oberstløjtnant i den amerikanske hær og tidligere analytiker på Fox News

Fox News Channel , aliasFucked Nyheder,Faux Nyheder(af folk der ikke ved hvordan man udtaler 'faux'), Pox News , 7ox Nyheder , ' Bullshit Mountain ', Amerikas Sandhed , og så videre, er en amerikansk kabel- og satellitnyhedskanal, hvis ejer, News Corp. , begår alle mulige højrefløj skråninger og sensationalist overskrifter tilbage hjem .


Navnet 'Fox' Nyheder 'er vildledende i bedste fald. Det er underholdning, ligesom National Enquirer i audiovisuel form. I modsætning til andre nyhedsorganisationer har Fox ikke en afdeling for etik og standarder og offentliggør ikke etiske retningslinjer. Fox er generelt ekstremt tilbageholdende med at trække sig tilbage falske nyheder at det spreder sig, som det omkring Seth Rich .

Conservapedia betragter nu Fox News som 'en promotor for homoseksuel dagsorden '(!) og en' RINO backer '- som kun viser, hvor mange flere skruer der løsnerdehar.

Indhold

Ejendomsret

Vi Republikanere troede oprindeligt, at Fox arbejdede for os, og nu opdager vi, at vi arbejder for Fox.
- David Frum , tidligere American Enterprise Institute fyr, marts 2010

Fox News er en del af den australsk-fødte amerikanske mediemogul Rupert Murdoch 's empire News Corporation, som også inkluderer Solen , en lignende forfærdelig avis i Det Forenede Kongerige det er en god ledsager til Fox News. Netværket ligner dets tagrender søskende somSolenogDaglig post, er også kendt for at pandere til den laveste fællesnævner via Page Three Girls. Nej, du kan slå dem op selv. ( Advarsel: NSFW! ).

Murdoch er ikke let flov over meget, men når den nu nedlagte Nyheder fra verden blev fanget ved at hacke sig ind i telefoner og bestikke politiet, holdt det britiske parlament høringer og tvang Murdoch til at distancere sig (uden tvivl til en vis grad fra sin egen søn). Mærkeligt nok erkendte hans andre nyhedsforretninger i Australien og USA, inklusive Fox, næppe søsterklodsens katastrofe over havet.


Ud over at blive startet af en fyr fra Australien er NewsCorps Nº2 aktionær Alwaleed Bin Talal , til Saudi prins og forretningsmand, der også leder 'Alwaleed Bin Talal Foundation' (tidligere 'Kingdom Foundation'). I 2010 rapporterede Fox News, at ' moske 'skal bygges ved siden af ​​den tidligere World Trade Center blev finansieret af Kingdom Foundation, en organisation, som de sagde 'finansierer madrassas over hele verden', som et muligt link til terrorist motiver til opførelsen af ​​moskeen, uden at nævne, at den fyr, der finansierede den er også i erhvervslivet med Murdoch. Så hvis Fox News skulle dømmes efter sine egne standarder for skyld ved forening , ville det kvalificere sig som en terrorist foran .



Slogan

'' Retfærdig & Balanceret 'er et varemærkebeskyttet slogan fra dette agentur, der oprindeligt blev brugt i forbindelse med'Ægte journalistik. '


Sloganer, der tidligere blev trottet, inkluderer:

  • ''Vi rapporterer. Du bestemmer.' - Tættere på 'Vi rapporterer, du tror'end du gerne vil tænke, og undertiden hørt som'Vi fordrejer, du afleder'.
  • ''Det mest kraftfulde navn i nyhederne'- Du behøver ikke at have tillid til eller endda fortjene tillid, du skal bare være stærk at have folk til at tro på dig .
  • 'America's News Headquarters'- Gå ikke andre steder, det har viallede oplysninger, du vil have . (Intet ord om, hvad ikke-amerikanere eller liberale ville bruge.)

Bemanding

Fox News beskæftiger mennesker fra en stor, bred base af det politiske spektrum, fra sort-langt-højre til mest-langt-højre til ultra-langt-højre. Ikke desto mindre har luftpersoner en tendens til at falde i genkendelige kategorier: vrede Irsk fyre, attraktive kvinder, ofte blonde, valgt for deres pæne ben; og liberale med milkebrød.


Kvindelige nyhedsankre

Courtney Friel
Amerikas Forenede Stater er fantastisk. Vi er fantastiske. Men vi har haft denne diskussion. Vi har lukket bogen om den. Grunden til, at de ønsker diskussionen, er ikke for at vise, hvor fantastisk vi er. Det er for at vise os, hvordan vi ikke er fantastiske.
—Andrea Tantaros 'forklarede' senatets rapport om INC tortur
Jeg hyrede Sarah Palin fordi hun var varm og fik vurderinger.
—Roger Ailes.

For at fange den ensomme hetero mandlige demografiske, der er for gammel til enten Google til porno eller køb Playboy, Fox anvender og bruger et væld af attraktive kvinder i en listig og snedig strategi for at lade deres seere se på det, de ønsker at se (de hjerteløse bastarder!). Da mange af disse kvinder var tidligere modeller eller har brugt Fox til at styrke deres modelkarriere, ansætter Fox dem ikke til deres kvalifikationer, agentur eller journalistiske integritet, men for at have dem at se godt ud i korte nederdele og hooker støvler mens du genopliver talepunkter for vingemøtrikker. Dette fænomen kan faktisk være et andet tilfælde af wingnut velfærd , men med sexistisk krydderier. Det er én ting at være præsentabel og attraktiv, men kvalifikationer kommer først, og selvom vi ikke kan bebrejde kvinder for, at de ønsker at blive ansat hos Fox for at få succes, kan vi bestemt beskylde Fox for at være dem, der dømmer dommen for at prioritere udseende og leering over god journalistik.

Fox er det eneste netværk, der ansætter en 'billedkonsulent' på fuld tid, og sammenlignet med andre nyhedsnetværk er mængden af ​​brugt makeup også blevet sagt at være meget større af gæster som Liza Mundy.

I betragtning af den tvivlsomme dynamik, Fox opmuntrer til kvindelige medarbejdere, må kvinder muligvis udholde uønskede fremskridt og andet misbrug, ellers ville deres karriere ikke gå videre. Roger vinger , den tidligere præsident for Fox News, var Tricky Dick 's mediarådgiver; han trak sig tilbage blandt udbredte beskyldninger om seksuel chikane fra mange forskellige kvinder, hvilket tyder på en kultur, der tolererer seksuel chikane hos Fox News. Der er en påstand om, at mindst en kvinde blev presset til at få andre kvinder i stillinger, hvor de ville være sårbare over for chikane, såvel som at udholde seksuelle fremskridt fra Ailes, der i starten var omtrent dobbelt så gammel som hendes alder. Offeret hævdede, at dette førte til alvorligt forværret mental sundhed.

Bemærkelsesværdige (dysfunktionelle) personligheder

  • Keith Ablow , det interne krympe , Beck medforfatter og Chaz Bono beundrer
  • Bret Baier, vært forSærlig rapport
  • Shannon Bream
  • Julie Banderas, en af ​​Fox News 'mere moderate journalister. I juni 2006 fik hun international medieopmærksomhed for sit berygtede on-air-sammenstød med Shirley Phelps-Roper , tidligere talskvinde for Westboro baptistkirke . I juni 2015 støttede hun offentligt homoseksuelt ægteskab, efter at Højesteret legaliserede det.
  • Tammy Bruce , polet pro-valg , feministisk og lesbisk
  • Tony Bruno, racist sportscaster
  • Pat Buchanan , den mest synlige autokrat i Amerika ikke navngivet Donald Trump
  • Tucker Carlson , det nye hovedansigt på netværket efter at have overtaget ol 'Bill O'Reilly-stjernen og Megan Kellys prime time-spot
  • Neil Cavuto , der faktisk tager Trump til opgave ved lejlighed
  • Jason Chaffetz, Hillary Clinton heksejæger og anti- Planlagt forældreskab korsfarer
  • Ann Coulter , der bader i kanadernes blod for at holde hendes tæver og Marfan syndrom i skak
  • Lou Dobbs
  • Steve Doocy (udtalt / 'duːʃi /)
  • Susan Screed , token feministisk og Demokrat som i et andet liv var den første præsidentkampagneløber (for Michael Dukakis i 1988 ) og en pioner inden for fortaler for ændringer til voldtage og love om seksuel chikane
  • Nigel Farage , tidligere leder af UK Uafhængighedsparti
  • Steve Forbes , alias 'Mr. Flad skat ''
  • Newt Gingrich , seriel ægteskabsbrud og tidligere Husets formand
  • Sebastian gorka , tidligere Trump rådgiver, alt-righter og bonafide fascist
  • Greg Gutfeld, slags en dybt forstyrret, misantropisk Pee-wee Herman
  • Sean Hannity af den eponymous Infowars wannabe showHannity
  • Bill Hemmer
  • Brit Hume , en gang hyldet for hans Irak-krigen dækning, nu en anden pensioneret hack dukker op på Fox hver søndag
  • Laura Ingraham
  • Gene Koprowski, denialist for global opvarmning
  • Dennis Kucinich , poletnuværende venstreorienteret ... der er gået pro-Trump og pro- Assad i de seneste år
  • Tomi lahren , alles yndlings skrigende konservative årtusinde
  • John Bradshaw Layfield, finansanalytiker og tidligere pro wrestler (skal få den hårdtslående journalistik!)
  • Mark Levin, wingnut vært for Life, Liberty og Levin hver søndag
  • Martha MacCallum, vært for The Record og en klods af Megyn Kelly
  • Michelle Malkin , anker baby
  • Judith Miller, tidligere New York Times reporter kendt for sin dækning af Iraks program om masseødelæggelsesvåben (WMD) både før og efter invasionen i 2003, som senere blev opdaget at have været baseret på unøjagtige oplysninger fra efterretningssamfundet.
  • Steve Milloy , af deres ' videnskab ' at vise
  • Fader 'kender bedst' Jonathan Morris, medlem af den hemmeligholdte legion af Kristus
  • Andrew Napolitano , tidligere dommer og libertarian krumtap
  • Oliver North , lejlighedsvis optræden (når ikke forråde tjeneste, nation og præsident )
  • Candace Owens , åbenlyst kritiker af Sorte liv betyder noget
  • Caribou Barbie
  • Dana Perino , Dubya 's tidligere vicepressesekretær og en af ​​fem, der er vært De fem
  • Jeanine Pirro , vært forRetfærdighed med dommer Jeanineog en bonafide Vingemøtrik hvis der nogensinde var en
  • Geraldo Rivera
  • Karl Rove , deres 'politiske analytiker'
  • Jon Scott
  • Stuart Varney, økonomisk konsulent
  • Chris Wallace, vært for Fox News søndag. En af Fox News 'mere moderate journalister. Modereret den 3. præsidentdebat for valget i 2016.
  • Jesse Watters, Bill O'Reillys togbeskytter.
  • Allen West , tidligere kongresmedlem og amerikansk hærofficer og bosiddende Tea Party nutcase
  • Juan Williams fyret fra NPR efter racistisk 'muslimsk dragt' knæk, hurtigt ansat af Fox
  • Medvirkende fraFox og venner(Steve Doocy og Brian Kilmeade)

Tidligere personligheder

  • Glenn Beck , afGlenn Beck Show, hyppig bidragyder, kører nu TheBlaze
  • Bob Beckel, symbolsk liberal stråmand , tidligere Walter Mondale-kampagneløber, racistisk, kvindehad og selvbeskrevet islamofob, startede endelig op efter at have været lidt overbord med racismen
  • Eric Bolling, fyret på grund af beskyldninger om seksuel chikane
  • John Bolton, en af Dubya 's chickenhawks , han var Donald Trumps nyeste nationale sikkerhedsrådgiver, men trak sig tilbage i 2019.
  • Herman Cain , tidligere republikansk præsidentkandidat for 2012 og en anden vingemøtrik, døde af Covid-19 i 2020.
  • Gretchen Carlson , fyret af Roger vinger efter at hun nægtede hans seksuelle fremskridt og klagede over alvorlig og gennemgribende seksuel chikane, blev Ailes senere tvunget til at træde tilbage, efter at Carlson havde afsløret ham.
  • Ben Carson , pensioneret neurokirurg, der også er en kreationist Vingemøtrik . Nu er Trump-administrationens sekretær for bolig og byudvikling
  • Alisyn Camerota, overgik til CNN .
  • James Carville, tidligere demokratisk strateg, Bill Clinton loyalist og 'Det er økonomien, dum' fyr; har siden forladt Fox og gået til MSNBC
  • Liz cheney , datter af Dick Cheney
  • Alan Colmes , døde af lymfom i 2017.
  • Steven Crowder , højrefløjens foretrukne stand-up komiker, fyret i 2013, efter at han fremsatte negative udtalelser om Sean Hannity
  • Monica Crowley , tidligere udenrigsanalytiker, der senere overgik til MSNBC , dukker stadig op lejlighedsvis
  • S. E. Cupp , overgik til CNN.
  • Matt Drudge , af Drudge-rapport
  • Kimberly Guilfoyle, tvunget ud over beskyldninger om seksuel chikane.
  • Ed Henry, fyret på grund af beskyldninger om seksuel forseelse.
  • E. D. Hill, hendes show blev aflyst i juni 2008 efter at have spurgt, om en knytnævebump mellem den daværende præsidentkandidat Barack Obama og hans kone Michelle efter den sidste præsidentielle demokratiske primærvalg i 2008 var en 'terrorist knytnæve'. Hun blev fyret i november 2008.
  • Catherine Herridge, overgivet til CBS.
  • Mike Huckabee
  • John Kasich , var vært for sit eget show efter at have forladt Repræsentanternes Hus, forlod for at køre for guvernør i Ohio
  • Megyn Kelly , hvidvaskede netværksbillede med succes. Selvbeskrevet som en 'blanding' af Walter Cronkite, Barbara Walters, Oprah Winfrey [!!], Grace Kelly og Larry the Cable Guy. Overfaldet til NBC i januar 2017. Afskediget fra NBC i oktober 2018 for bemærkninger i luften, som hun fremsatte i sit talkshow omkring blackface's hensigtsmæssighed som en del af Halloween-kostumer.
  • Charles Krauthammer , tidligere psykiater, døde af tyndtarmskræft i 2018.
  • William Kristol , professionel chickenhawk, der nu er en bidragyder til CNN
  • G. Gordon Liddy , en af Tricky Dick 's ratfuckers
  • Meghan McCain , datter af John McCain , nu påUdsigten
  • Dick Morris Fox News 'ekspert' på alle ting relateret til Regning og specielt Hillary Clinton , blev fyret i 2013 i sin egen indrømmelse for at være forkert med sine politiske forudsigelser
  • Heather Nauert, trådte tilbage i april 2017 for at tilslutte sig Trump-administrationen.
  • Bill O'Reilly , vært for O'Reilly-faktoren , fyret på grund af hans forskellige seksuelle chikane skandaler; til sidst skulle udbetalingerne være for store ($ 50 millioner)
  • Ralph Peters, militæranalytiker, der forlod i 2018 efter at have kaldt det en 'propagandamaskine' for Donald Trump (som det er.)
  • Kirsten Powers er siden tilsluttet CNN på grund af Ailes-sexchikane-skandalen.
  • James Rosen, fyret på grund af beskyldninger om seksuel chikane.
  • Rick Santorum , tjente som politisk analytiker, er han nu (overraskende) på CNN
  • Shepard Smith, var den 'reteste' aviser i hele netværket, hvilket ikke siger meget, men han har haft nogle punkter af solidt guld. Defekt til CNBC.
  • John Stossel , gik til Grund TV
  • Greta van Susteren, hoppet af til MSNBC og forlod derefter efter mindre end seks måneder
  • Andrea Tantaros, fyret for overtrædelse af en stor del af sin kontrakt og indgav senere en retssag for seksuel chikane. Ironisk nok blev sagen til sidst afvist.

Programmering

Fox News 'sædvanlige programmering indeholder alt, hvad der indeholder ordene: Paris Hilton , Anna Nicole Smith, berømthed eller anden sådan meningsløs drivel. Lejlighedsvis lader de faktiske nyheder komme forbi, men det fjernes altid hurtigt. De er også dit nationale hovedkvarter for uinteressante sydlige Californien biljagter.


For det meste nyder Fox at give råbekampe om hvad som helst at generer dem . Sig hvad du vil om Rupert Murdoch, han kender en god forretningsmodel, når han ser det; i stedet for at uddanne journalister og faktisk sende dem til nyhedsværdige steder, ansætter han demagoger til at skrige hysterisk i timevis. At fylde udsendelsestid med ægte historier koster meget flere penge end at have sindssygdomme, og desuden er raserianfald ofte sygeligt fascinerende. I de midlertidige korte perioder med afslapning for at få vejret, nævner de lejlighedsvis nogle rigtige 'nyheder', men skifter hurtigt emnet.

Fox News var den første til at informere os om det Barack Obama er en muslim sovekabine, uddannet i en radikal islamisk madrasa, en medsammensvorne af terrorist Bill Ayers , der hilser sin kone med en 'terrorist knytnæve.' Fox afventer stadig en Pulitzer for disse bemærkelsesværdige afsløringer.

Fox News, der dækker internationale anliggender, finder en måde at påpege, hvilken virkning det har på USA. Såsom: 'Masser af mord og folkedrab foregår i det lille afrikanske land, men heldigvis har USA ingen planer om at gøre det send overhovedet soldater derhen , 'eller:' Det asiatiske aktiemarked styrtede ned i dag i et totalt sammenbrud af deres økonomi; som følge heraf vil det amerikanske aktiemarked sandsynligvis lide lidt, indtil asiaterne får deres handling sammen. '

Fox opfandt teknikken til viser en ting på skærmen, mens man kommenterer det modsatte , som Sean Hannity gentagne gange hævder Rudy Giuliani vandt de republikanske debatter i 2008, mens levende meningsmålinger viste Ron Paul vinder. I november 2009 undrede Sean Hannity sig over valgdeltagelsen til en konservativ politisk demonstration, mens han viste optagelser af en anden. Fox og Hannity rapporterede lange køer til Sarah Palins bogunderskrivelser, mens den faktiske video kom fra en McCain kampagnerally et år tidligere.

Når en større nyhedshistorie bryder sammen, og nyheden er skadelig for konservative eller republikanere eller på anden måde ikke kan undgås, tager Fox News en eller flere af disse strategier:

  1. Mind seerne om, at præsidenten Bill Clinton havde fellatio i Det Hvide Hus og 'beskadigede' formandskabet
  2. Bring en slags påmindelse om og understrege, at nationen er sikrere mod terrorisme på grund af hvad republikanerne laver
  3. Tilbud ' bevis Præsident Barack Obama er en radikal muslim / Nazister / kommunist / socialist / antiamerikansk / n-n-sort / terrorist / født i Kenya eller et andet sted fremmed
  4. Skift emne ved at præsentere sladder fra berømtheder eller dække 'breaking news' (Fox News Alert), såsom et olieraffinaderi i Arkansas , langt væk fra de skadelige nyheder på Capitol Hill
  5. Beskyld liberaler, venstreorienterede , socialister, kommunister, centrister , progressive , falske republikanere , Demokrater , Clintons, Frankrig , O.J. Simpson og / eller aktuelle nyhedsmedier
  6. At bringe Steele-dossieret op eller noget om FISA-rapporter, når de mister dig, for at give det indtryk, at de taler fra evidensbaserede fakta
  7. Når alt det ovenstående mislykkes, skal du bare gå videre og ændre partitilhørigheden (fra R til D ) af den person, der er i problemer (se nedenfor)

Piskende vingemøtrik pseudovidenskab

En forbløffende 120% undersøgelse, matematik ifølge Fox nyheder.
'Oliepletter hjælper med at holde sæler ungdommelige, smidige' undersøgelsesresultater
-The Simpsons, 'Hr. Spitz går til Washington '

Naturligvis elsker Fox absolut producenter over udvikling og global opvarmning . De er endda gået så langt som at hauk Ken Ham 's Skabelsesmuseum . Global opvarmning afslag er også en favorit. Under bruddet på Klimategne '' historie , 'VP Bill Sammon sendte et notat, der opmuntrede ankre til at løbe med historien og skrev:' Det er ikke vores sted som journalister at hævde sådanne forestillinger som fakta, især når denne debat intensiveres . ' Steve Milloy er selvfølgelig en konstant kilde til benægtelse generelt antimiljøisme og store mængder hippie stansning.

I april 2018 Fox fremmet de kontrasterende meninger af sammensværgelsesteoretiker / Bibelsk numerolog David Meade og ung jordskabelse Jonathan Sarfati, mens det kun kort nævnes NASA med hensyn til Planet X / Nibiru .

Afslag på annoncer

Fox er kendt for lejlighedsvis at nægte reklamer ikke sammenfaldende med Murdochs syn på, hvad der er godt for Amerika. For eksempel nægtede Fox i maj 2010 at sende en annonce fra VoteVets , veteraner fra Irak og Afghanistan , beder om ren energi udvikling for at mindske vores afhængighed af Mellemøstlig olie .

Musikale mellemrum

I 2006 udstedte Trent Reznor Fox News for at bruge tre sange fra Nine Inch Nails '.Den skrøbeligei luften uden tilladelse. Sangene 'La Mer', 'The Great Below' og 'The Mark Has Been Made' dukkede op i en episode afKrigshistorier med Oliver North.

Efterfølgende skrev Reznor på sin blog: 'Tak for Fox News-heads-up. En ophør og ophør er udstedt. Fuck Fox Fucking Nyheder. '

I 2011 udsendte Adam Levine fra bandet Maroon 5 en lignende cease-and-desist-ordre for at spille 'Moves like Jagger'. Han sagde videre Twitter , 'Kære Fox News, spil ikke vores musik på din onde skide kanal nogensinde igen. Tak skal du have.' Fox News-anker Andy Levy svarede i et tweet: 'Kære @AdamLevine, lav ikke noget skidt musik igen. Tak skal du have.' Så hvorfor spillede de det i første omgang?

Sprog

Fox News er kendt for kontinuerligt pervers engelsk for at fremme en højreorienteret dagsorden. Dermed, selvmordsbombere blive, i Fox Nyhed , mordbomber på samme tid tilskyndede Bush-administrationen nyhedsforretninger til at bruge dette udtryk. Kan ikke lide politisk korrekthed ? Fuck dig libtards , lad os lave vores egne !

Tilgængelighed

Fra januar 2020 er den tilgængelig for 90 millioner husstande i USA og andre seere internationalt. Mange af de mere uhyrlige eller potentielt kontroversielle klip, især de af deres meningseksperter er bredt tilgængelige på Youtube .

Mod slutningen af ​​2014 gik satellit-tv-selskabet Dish ind i en slags skænderi med Foxs moderselskab, hvor Fox hævdede, at Dish skulle betale dem flere penge for at fortsætte med at sende deres kanal på grund af de stigende omkostninger ved vedligeholdelse af den. Dish rapporterede, at Fox forsøgte at fordoble deres kontraktsats på kanalen, som Dish var villig til at opfylde, men Fox forsøgte at tredoble satsen på en ikke-relateret kanal, der havde en kontrakt, der ikke var sat til at udløbe i nogen tid. Som et resultat blev Fox News mørklagt på alle Dish Network-enheder i flere uger og forårsagede en ganske ubehagelig dukkert i Fox's ratings, før de to kunne nå en ny aftale.

Fox var tilgængelig i Det Forenede Kongerige via Murdochs Sky-satellit-tv-tjeneste indtil 2017, hvor den blev trukket tilbage. Det havde meget lidt publikum (2.000 seere om dagen) og var målet for en række Ofcom-afgørelser, skønt dets tilbagetrækning måske har været relateret til et Murdoch-overtagelsesforsøg, selvom Sky siger, at det var på grund af publikum, som for dem skyldes, at Fox er lavet til et amerikansk seerskab.

Popularitet

Én ting Fox har været ganske effektiv til at gøre, er at sikre et dedikeret og loyalt publikum af betydelig størrelse, næsten alle konservative republikanere. Mange Fox News-seere betragter det som bogstaveligt talt den eneste pålidelige kilde til information i USA, hvor Fox News bogstaveligt talt er det * eneste * medieudtag ud af 30 amerikanske mediekilder, som et flertal af republikanere stoler på i en Pew-undersøgelse den 24. januar, 2020. Det ville være latterligt, hvis det ikke var så forfærdeligt for amerikansk politik.

Afstemninger

Popularitet

En undersøgelse fra januar 2010 foretaget af Offentlig afstemning afslører Fox News som det mest betroede navn i fjernsynet, stemte toppe af tre fjerdedele af republikanerne og betydeligt færre demokrater.

For en generation siden ville du have forventet, at amerikanerne ville sætte deres lid til de mest neutrale og upartiske transportører af nyheder. Men medielandskabet har virkelig ændret sig, og nu vender de sig mere mod de afsætningsmuligheder, der fortæller dem, hvad de vil høre.
—Dean Debnam, formand for afstemning om offentlig politik

På en eller anden måde, på trods af deres højere vurderinger end alle andre, mærkes alle andre som ' almindelige medier '.

Pålidelighed

Popularitet oversættes ikke til integritet eller viden . En undersøgelse fra University of Maryland i december 2010 viste, at Fox News-seere ikke kun er de mestuinformeret, men mestforkert informeret.

Pr. 26. august 2015 var 58% af Foxs vurderede erklæringer pr PolitiFact bedømt for det meste falsk eller værre, hvor 29% af alle udsagn bedømmer falsk direkte.

En undersøgelse fra Fairleigh Dickinson University fra november 2011 fandt lignende resultater, at folk, der ikke så nogen nyhedervar bedre informeret end dem, der så Fox News. Fox-seere var meget mere tilbøjelige til at 'tro falske oplysninger om politik.' Undersøgelsen afslørede også Fox News fans havde en dårlig forståelse af situationer i mellem Østen .

Politisk engagement

George W. Bush Kommunikationsdirektør i Det Hvide Hus Nicole Wallace krediteret Hannity og Rushbo med udformning af republikansk strategi.

Republikanske guvernørers donationer

I august 2010 fortsatte Fox News Corp sin 'retfærdige og afbalancerede' doktrin og donerede $ 1 million til Republikaner Governors Association. Bloomberg News rapporterer Fox News Corp er den største virksomhedsdonor til RGA.

Tea Party

I løbet af 2009-2010-kongreskampagnesæsonen støttede Fox News Corp sig stærkt og til tider tog kredit for Tea Party bevægelse, fremvisning Sarah Palin og ofte støtte frynsekandidater som f.eks Christine O'Donnell og Sharron vinkel , såvel som vanvittige figurer som Michelle Bachmann . De har også været berygtede for racistiske og sexistiske anklager, der blev kastet mod politikere som præsident Barack Obama, husmedlem Nancy Pelosi og kongresmedlem Maxine Waters.

Fox News tog helsidesannoncer ud i Washington Post , det New York Post , ogWall Street Journal. Ved promoveringen af ​​teselskabet tog Fox ofte den falske tilgang, at almindelige nyheder ignorerede denne vigtige nyhedshistorie og skabte fremtrædende overskrifter, der læste: 'Hvordan savnede ABC, CBS, NBC, MSNBC og CNN denne historie?' Dette åbenlyse forsøg på at smøre medierne fornærmet en masse hårdtarbejdende ogægtejournalister.

Gabrielle Giffords skyder

Fox rykkede væk fra selvkritik i 8. januar 2011 optagelse af Gabrielle Giffords , hvor seks andre blev dræbt, herunder en føderal dommer og en 9-årig pige. Ved at afvise ansvaret for retorik, Sean Hannity underforståede liberale var skyld, for det gjorde han selvfølgelig. Den 12. januar Sarah Palin udsendte en 'blodskælder' -videoudlægning, der benægtede, at hendes Giffords-in-the-crosshairs-angreb kunne være skyld, samtidig med at hun (Palin) var det virkelige offer.

I mellemtiden annullerede Fox et planlagt udseende af Joan Rivers, der delvist beskyldte Arizona-skyderiet på Palin og omtalte Sarah som 'dum og en trussel.' Fox nægtede naturligvis aflysning og insisterede på, at det ikke var censur, men en 'fejl', straks afvist af Joans datter Melissa Rivers og en flodproducent og repræsentant.

Kritik

Fox News har været genstand for en række kritikpunkter.

Konspirationsteorier

Fox News har været kendt for at støtte mange konspirationsteorier om emner som f.eks Benghazi , det IRS Jonathan Gruber Obamacare , dyb tilstand , og mange andre, indtil idioter citerer dem.

Fox er blevet sagsøgt for at sprede ærekrænkende information fra sammensværgelsesteorier, men har også været glad for (med rette) at hævde, at Youtube spreder også konspirationsteorier .

Skjult mening

I stedet for sourcing bruger Fox News sætninger som 'nogle siger ...' eller 'nogen spurgte ...' for at tilsløre redaktionel manipulation og opinionsdannelse. 'Nogle' har kaldt det (blink) tomme kalorier fra journalistik.

Deres tilbøjelighed til at være et komedieshow forstærkes af deres latterlige meningsdebatter, hvor de alle sidder rundt om et bord og spotter skraldepropaganda, som de konservative har betalt dem for at sige. De har også modsagt deres egne journalister, når de finder nyheden ikke til deres smag. De forsøger derefter at tænke på en måde at skjule denne travesty af en debat til en legitim en ved at invitere en gæst, som derefter debunker dem, før de afskærer ham / hende. Dette er en regelmæssig begivenhed i Fox News-netværket - konservativ propaganda, der ignorerer historier, der skader det republikanske parti, og hvis de på en eller anden måde kan presse det ind - bash præsident Obama og synge sange af Trump. Man kunne kalde Fox News et komedieshow, men et med dårlig, utilsigtet humor.

Grafik

Det ser ud til, at nogen har læstSådan ligger du med statistik.... Ifølge denne graf er 6.000.000 / 7.066.000 = 84,9% 33%

Fox News udnytter offentlighedens matematiske analfabetisme ved at bruge grafer, der er forvrænget ud over hvad ren inkompetence kunne forklare. I mange tilfælde tilføjes deres tal ikke, og i andre er antallet grafisk forkert gengivet - som folk sjældentundersøgeegenskaberne i grafen, såsom skalering, tal på X- og Y-aksen og proportioner af grafstykkerne.

Fox Nation

I april 2009, Mediespørgsmål begyndte at dokumentere Fox Nation's falske og åbenlyst partiske historier. Efter et år indeholdt deres vasketøjsliste over de mest ekstreme eksempler cirka 425 poster.

Transfobi og homofobi

Jeg gør ikke, hvad Bradley Manning vil have mig til at gøre.
—Fox News-vært Gregg Jarrett forsvarer sin beslutning om fortsat at henvise til US Army Pvt. Chelsea E. Manning, tidligere kendt som Bradley Manning, som en mand, [to]

Fox News har længe været kritiseret for transfobisk og homofob partiskhed.

Udfoxet

Dokumentaren Udfoxet undersøger forspændingerne og det interne pres hos Fox News og deres netværksforretninger.

Bill O Reilly Bias og hykleri udsat
Boulder High School Incident
Bill inviterede to gymnasiebørn til at diskutere en hændelse, der skete i skolen, som Fox News forsøgte at bruge til deres fordel. I løbet af debatten indså Bill imidlertid, at Jesse Lange, en af ​​de 2 studerende, helt dekonstruerede Fox News 'falske rapportering. I et desperat forsøg på at prøve at se troværdig ud, tog O'Reilly et citat ud af sammenhængen og forsøgte at afbryde Jesse, da han indså, at han blev overklasseret på live-tv. Jesse Lange påpegede derefter O'Reillys hykleri ved at tage et citat fra sin bog og var villig til at læse hele afsnittet, men Bill stoppede hurtigt debatten og sagde, at citatet var ude af sammenhæng, selv da Lange sagde, at han ville læse hele afsnittet.

Bill gik derefter så lavt som at kalde Lange et pinhead, da han indså, at den meget lille troværdighed han havde, blev helt knust af en intelligent gymnasieelever.

Yderligere vingenøds velfærd

Udover sin stabile nyhedspige holder Fox et stort antal andre vingemøtrikker på sin rolle. De to mest alvorlige eksempler er den tidligere GOP-fange, den anvender, Oliver North , en arkitekt af Iran-Contra affære og G. Gordon Liddy , en af ​​de Watergate blikkenslagere. (Væddemål på hvornår Tom DeLay bliver ansat?) Så er der 'analytikere' som Frank Luntz og Karl Rove . Glem ikke dine Steve Milloy-type corporate shills.

Wikipedia

Wikipedia dedikerer en hel artikel til Fox News fordrejninger og tvivlsomme handlinger. Det er 88 kilobyte, cirka 10.000 ord langt, mens hovedartiklen kun er omkring 64 kb og 8000 ord lang. Deres 'Fox News' artikel er så kontroversielt, at de måtte semi-beskytte det. Konstant ændring af denne artikel viste sig at være foretaget fra en IP-adresse placeret på et Fox News-kontor.

Mediespørgsmål

Media Matters rapporterer om tilfælde, hvor Fox News ændrede billeder af mennesker, steder og ting for at påvirke seerne. De har endda underkategorier til individuelle programmer og personligheder.

Festskiftet

En af de mere interessante Fox-teknikker involverer den ret konsekvente 'partyswitch' fra republikan (R) til demokrat (D), når et fremtrædende GOP-medlem er fanget i en offentlig skandale. Det følgende er en liste over forskellige eksempler på sådanne (se her til skærmbilleder af hver):

  • Mark Foley - Et republikansk medlem af Repræsentanternes Hus fra Florida, Foley, blev påstået at have sendt seksuelt upassende beskeder via e-mail og sms-beskeder til teenagers mandlige sider. ironisk , introducerede han også 'Acting Prevention Act for Child Modelling Exploitation of 2002'. I flere interviews mærkede Fox News ham som en (D), eller demokrat, på deres undertekster.
  • John McCain - Set af mange som en mere moderat republikaner under og efter de republikanske primærvalg i 2004 stemplede Fox News ham også som en (D).
  • Whitehouse / Chafee - Under det afgørende senatvalg i 2006 i Rhode Island var den eventuelt sejrrige demokrat Sheldon Whitehouse afstemning over 10 procentpoint over den siddende Lincoln Chafee. Fox News rapporterede, at Whitehouse (R) førte Chafee (D) med 11 point (se linket ovenfor for skærmoptagelse).
  • Ted Stevens - Før senatet i 2008 var denne senator fra Alaska stod over for anklager om ikke at have afsløret de modtagne fordele. Fox News stemplede ham som en (D).
  • Mark Sanford - Den republikanske guvernør i South Carolina i 2009 viste sig dramatisk at have en affære med en argentinsk kvinde efter en uge, hvor hans opholdssted var ukendt. Under sin pressekonference, hvor han indrømmede sin affære, identificerede Fox News ham som en (D).
  • Missouri-guvernør Eric Grietens blev anklaget for krænkelse af privatlivets fred i begyndelsen af ​​2018. Mens han var demokrat indtil 2015 skiftede han parti og løb for guvernør som republikaner, men FOX besluttede at lade som om, at de sidste par år aldrig skete, og identificerede ham som en (D).

Foxual revisionisme

Fox har berygtet redigeret skarer ved iscenesatte begivenheder for at sprede udseendet af et stort antal, der deltog i Glenn Beck, Sarah Palin og Tea Party 'begivenheder'. Skribent James Hibberd viser en 'sjov gotcha', hvordan Fox fotoshops (eller videoshops) optagelser at overdrive antallet af mængder til deres reality-programMaster Chef.

Chris Wallace interviewet Jon Stewart på hans showFox News søndag, hvor Stewart gav en ret anstændig spanking til Fox News og Wallace. Men da det blev sendt, havde Fox slettet 10 minutter af 24-minuts-interviewet inklusive alle de pinlige bits.

For ikke at blive afskrækket af revisionismen brugte den følgende tirsdag Stewart det dominerende tema 'Fox News lyver ikke' i det redigerede interview og opførte snesevis af Fox-løgne. Wallaces svar på redigering og løgne, som Stewart påpegede, var at undskylde for at have sagt, at Fox News gav den anden side af historien i stedet for hele historien ... eller som Stewart omformulerede 'Det er din' at sætte rekorden lige '? 'Jeg sagde ved et uheld sandheden, og nu ville jeg ønske, at jeg kunne tage den tilbage'? '

Påstået racisme

I 2008 klagede en tidligere medarbejder ved navn Harmeen Jones over daglig racisme mod ham og andre, som han blev fyret af. Disse kommentarer vedrørte afroamerikanere, arabere, muslimer, latinamerikanere, kvinder og jøder. Den nævnte medarbejder fortsatte med at sagsøge Fox News. Harmeen hævder også, at han ofte blev fortalt 'du ligner en gangster' eller 'som om du er klar til at skyde nogen', og at han blev rådet af andre mindretal til at holde hovedet nede.

Kritik af Foxs brug af ISIS rå propaganda-videooptagelser

I februar 2015 indlejrede Fox News en Islamisk stat propagandavideo i sin helhed af fanget Jordansk pilot Muadh al-Kasasbeh brændes ihjel, inklusive (ikke-oversat) ISIS propagandafortælling. Jack Nance, en ekspert på islamisk ekstremisme, herunder ISIS, sagde,

[Fox News] arbejder bogstaveligt talt - bogstaveligt talt - for al-Qaida og ISIS's mediearm. De kan lige så godt begynde at sende dem royaltychecks.

Citater om Fox News

Du ved hvad en falske nyheder vis videreFox Newsskulle give dig? Ægte nyheder!
—Lewis Black (taler om1/2 times nyhedstime)
Fox har en tendens til at læne sig mere til højre end en mand, der lige har fået sit højre ben sprængt af.
- Charlie Brooker ,Newswipe
Forstå, dette er et supplement fra det republikanske parti.
- derefter kongresmedlem (nu senator) Bernie Sanders , VT (I), Udfoxet
Republikanerne skulle betale Fox News.
- Jon Stewart , efter at Fox NewsCorp donerede $ 1 million til det republikanske parti
De kan gå og kneppe sig selv. (Også rapporteret som 'De kan gå i ræv selv.')
—Joan Rivers, efter at Fox havde annulleret sit udseende, løj derefter om det efter kritik af Sarah Palin
De får nogen, der fortæller den anden side af historien.
—Chris Wallace som svar på Jon Stewart, der spurgte, om Fox News er så ideologisk neutral som de fleste almindelige medier
At for Fox er ethvert redaktionelt synspunkt, der ikke favoriserer konservatisme, elitistisk, men at favorisere konservatisme er berettiget, fordi det skal beskyttes mod liberale bias. Og hvis du sætter spørgsmålstegn ved denne logik, beviser det kun, hvor rigtige de er.
—Jon Stewarts skildring af Fox News og begrundelsen for bias
Endnu en gang sætter vi [Fox] noget i luften, der er en flad løgn og forvrængning.
—Bob Beckel om fordrejninger af Obamas kommentarer om infrastruktur (1.-12. August)
For at være ærlig er dette show ofte kritisk for Fox. Men kun fordi de er forfærdelige.
—Jon Stewart, der beskriver forholdet mellem Fox News og The Daily Show

En række løgne er for store til at sluge

I kølvandet på januar 2015 Charlie hebdo angreb i Paris af muslim ekstremister, anti-islam feber var på et højeste niveau. Naturligvis førte dette til en masse spekulationer fra mange nyhedskanaler om, hvordan islam ville blive påvirket af offentlighedens nye holdning til den. Over på Bullshit Mountain besluttede de dog at skære spekulationens lort og dykke ned i deres egne æsler først for at fodre hysteriet.

På en fredag, som enhver anden typisk fredag ​​i Fox, var Fox Report-vært Julie Banderas vært for en selvbeskrevet 'Islamic Terrorist Expert', der hedder Steve Emerson. Under interviewet henviste Emerson til det faktum, at Birmingham i England var en by med en befolkning bestående af 70% muslimer (på en eller anden måde overlappende med de 46,1% af befolkningen, der er opført som kristen i 2011 og den seneste folketælling), og at der var flere steder i Sverige , London, Tyskland , Paris osv., Der havde sharia lov oprettet som regionens lov, og at de næsten var 'et land i et land'. Imidlertid var den virkelig store løgn, der fik alles opmærksomhed, Emerson's påstand om formodede 'no-go zoner' i Paris, et krav som Fox gentog i andre rapporter.

Den følgende lørdag undskyldte netværket ikke en gang, men fire gange for de faktiske fejl. Inden for få minutter memes fløj, og FOXs sædvanlige modstandere rullede ud, 'det sagde jeg dig. Borgmesteren i Paris, Anne Hidalgo, annoncerede planer om at sagsøge Fox News for den bagvaskelse og bagvaskelse, som netværket medførte, og modtog godkendelse fra byens råd.

Selv hvis vi ser bort fra Steve Emersons kommentarer, var dagene efter Hebdo-angrebene en særlig dårlig uge for racistisk skræmmende forestilling af Fox-eksperter. Bob Beckel beklagede stigningen i interracial dating blandt unge mennesker og foreslog, at dette hjalp dem med at gøre dem mere modtagelige for radikal islam, Shannon Bream undrede sig højt over, hvordan vi kan fortælle, om maskerede kriminelle er 'typiske skurke', hvis vi ikke kan se deres hudfarve, og Jeanine Pirro iværksatte et hadefuldt rant kald til masseudryddelse af islamiske ekstremister ved at bevæbne andre muslimer og derefter 'blot se den anden vej'.

Ikke engang to uger senere skubbede Bill O'Reilly den Sgt. Bowe Bergdahl var ikke blevet anklaget for desertering (uden tvivl at lidenskab hans seere mod vores ' Chief muslim '). Imidlertid var denne særlige løgn blevet bekræftet siden samme morgen, og igen blev de fanget i handlingen. Selvom det er rigtigt, at der først vil blive afholdt en høring for at afgøre, om de skal gå videre til retssagen, er det langt fra ikke at anklage manden.

Ting blev stille på netværket i et par måneder efter Bergdahl-påstanden. Selvom Bill O'Reilly under Brian Williams-skandalen afværgede udsagn fra sine tidligere arbejdsgivere og kolleger om, at han ikke havde dækket disse krige med sin pen i tykkelsen af ​​det. Mens Bill havde opfordret Brian Williams til at blive trukket ud af luften, havde Fox og Bill ikke en eneste bekymring over de mange overdrivelser af Bills erfaringer, idet de afskedigede dem som en del af en venstreorienteret kampagne, mens de indrømmede, at i det mindste nogle af modstanderne påstande syntes at være korrekte.

Men så kom Baltimore-optøjerne i 2015. Nyhedsmedier generelt var ret inkompetente, når det gjaldt at informere offentligheden om Baltimore-optøjerne, og Fox var ingen undtagelse. Alle nyhedsmedieorganisationerne fokuserede på selve oprør, meget få fokuserede på de fredelige protester, men da de gjorde det, var det fuld af blundre. Geraldo Rivera fejlagtigt forsøgte at tale med en af ​​de nævnte fredelige demonstranter, som han troede var Russel Simmons, og hævdede derefter, at han lignede Russel Simmons, da manden benægtede, at han var Mr. Simmons (selvom det er værd at påpege, at CNN tog det et skridt videre og faktisk spekulerede Mr. Simmons, der maskerede sig som den pågældende mand, da han ikke var det). Men Fox tog deres dækning af optøjerne et skridt videre end nogen anden.

Den 4. maj 2015 forsøgte Fox at få frygt for oprør startet igen med Mike Tobin, der hævdede at være på scenen i Baltimore med Fox-besætningen, og at en politimand i Baltimore havde skudt en ung sort mand. Greta Van Susteren omrørte derefter puljen ved at annoncere alt dette på Twitter uden korrekt at følge op på det. Hun fulgte op med endnu et par tweets, indtil politimyndigheden i Baltimore tweetede, at ingen var blevet skudt og afviste Tobins påstand. Van Susteren forsøgte at redde ansigt ved at sige, at alle skulle tænde Fox for at se, mens de forsøgte at ordne det.

Til sidst formåede en freelance reporter at få Tobin til at indrømme, at han faktisk ikke havde været vidne til den forbrydelse, han tilsyneladende havde været vidne til, og at han havde været i sin varevogn hele tiden, det modsatte af det, han havde sagt 20 minutter før. Efter et par timer måtte Shepard Smith træde ind, bringe det tilbage til sættet og undskylde for at have skruet op igen.

Ikke desto mindre forhindrede det ikke folk i stadig at cirkulere informationen efter tilbagetrækningen, men Baltimore Police Department står fast ved, at det ikke skete. Hele sagaen kan ses på Snopes Today.